Regulamin sklepu internetowego

Resina.com.pl



§ 1

Definicje

  1. Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku, wyłączając dni ustawowo wolne od pracy.

  2. Dostawa – oznacza czynność, polegającą na dostarczeniu przez sprzedawcę za pośrednictwem dostawcy, Towaru zamówionego przez klienta.

  3. Dostawca – oznacza podmiot, który realizuje dostawę Towarów np. firma kurierska lub operator skrytek pocztowych (paczkomat).

  4. Formularz zamówienia – oznacza formularz dostępny na stronie internetowej sklepu, za pomocą którego klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów do koszyka oraz określenie niektórych warunków umowy sprzedaży.

  5. Klient Konsument – oznacza osobę fizyczną, dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Od 1 stycznia 2021 r. przedsiębiorcy, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, dokonując zakupów Towarów nie związanych bezpośrednio ze swoją działalnością, uzyskują status konsumenta.

  6. Klient Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, dokonująca zakupu Towarów w Sklepie związanych z jej działalnością.

Klient Konsument oraz Klient Przedsiębiorca łącznie nazywani są klientami w dalszej części Regulaminu.

  1. Koszt dostawy – koszt ponoszony przez klienta za wybraną formę dostawy.



  1. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.

  2. Sklep – oznacza serwis internetowy, należący do Sprzedawcy, działający pod adresem internetowym resina.com.pl, za pośrednictwem którego klient może składać zamówienia.

  3. Sprzedawca – oznacza SOBFOL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Lublinie przy ul. Zemborzycka 96b, 20-445 Lublin, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku Wydział VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod numerem KRS 0000184555, NIP 9461576375, REGON 430703036, o kapitale zakładowym 50.000 zł, który prowadząc działalność zarobkową lub zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.

  4. Towar – oznacza rzecz ruchomą przedstawioną przez sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej sklepu, mogącą być przedmiotem obrotu pomiędzy Sprzedawcą a klientem.

  5. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawartą pomiędzy Sprzedawcą a klientem, za pośrednictwem serwisu internetowego sklepu.

  6. Zamówienie – oznacza oświadczenie woli klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.







§ 2

Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy resina.com.pl, działający pod adresem internetowym www.resina.com.pl, prowadzony jest przez Sobfol Sp. Z o.o., z siedzibą w Lublinie, działa pod numerem NIP 9461576375 REGON 430703036.

  2. Niniejszy regulamin sklepu internetowego określa w szczególności:

  1. zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym resina.com.pl;

  2. zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu;

  3. zasady dostaw;

  4. tryb postępowania reklamacyjnego;

  5. tryb odstąpienia od umowy przez Klienta Konsumenta.

  1. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, niniejszy regulamin jest regulaminem w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 ze zm.).

  2. Regulamin jest skierowany do Klientów Konsumentów oraz Klientów Przedsiębiorców sklepu internetowego. Wszyscy klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami regulaminu, przed dokonaniem zakupu.

  3. Każdy klient ma możliwość zapoznać się z regulaminem, klikając na stronie internetowej sklepu internetowego w zakładkę „Regulamin”.

  4. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej sklepu, odnoszące się do produktów – łącznie z cenami – nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.)

  5. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie, nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną klienta.

  6. Przeglądanie asortymentu sklepu nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówień przez klienta na Towary, znajdujące się w asortymencie sklepu możliwe jest albo po założeniu konta zgodnie z postanowieniami § 3 Regulaminu, albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych, umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta.

  7. Ceny podane w sklepie są podane w złotówkach. Ceny podane są w kwocie netto i brutto (uwzględniają podatek VAT).

  8. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez klienta składa się cena za produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której klient jest informowany na stronach sklepu w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się umową sprzedaży.

  9. W celu prawidłowego korzystania przez klienta ze Sklepu wymagane jest spełnienie wskazanych poniżej warunków technicznych: dysponowanie sprzętem komputerowym lub innym urządzeniem mobilnym z dostępem do Internetu; posiadanie aktywnej poczty e-mail; dysponowanie przeglądarką zasobów internetowych umożliwiającą wyświetlanie stron internetowych: Mozilla FireFox 53 lub nowsza, Google Chrome 58 lub nowsza, Microsoft Edge –13 lub nowsza, Microsoft Internet Explorer 11.0 lub nowsza; korzystanie z niektórych aplikacji Sklepu może być uzależnione od instalacji oprogramowania typu Java, Java Script lub innych określonych przez Sprzedawcę odnośnie do tych aplikacji; minimalne wymagania techniczne dot. łącza internetowego - przepustowość co najmniej 256 kbit/s.; minimalna rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli; włączona obsługa plików cookies.

  10. W razie korzystania przez klienta ze sprzętu i oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych Regulaminem, Sprzedawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania konta i możliwości dokonania zakupów w Sklepie.

  11. Koszty wynikające z korzystania z sieci Internet przez Klienta uzależnione są od cennika operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usługi dostępu do Internetu, z którego korzysta klient. Koszty te oraz wszelkie inne koszty związane z zapewnieniem warunków technicznych określonych powyżej obciążają klienta.

  12. Klient przyjmuje do wiadomości, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.

  13. Klient ma dostęp do Sklepu i Konta przez całą dobę, każdego dnia roku, jednak Sprzedawca zastrzega sobie prawo okresowego wstrzymania działalności Sklepu lub Konta ze względów konserwacyjnych lub z konieczności aktualizacji danych lub rozbudowy bazy technicznej.

  14. Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy Loginu i Hasła do swojego Konta. Klient ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania innego podmiotu, któremu umożliwia korzystanie z konta, jak za działania lub zaniechania własne.

  15. Klient zobowiązany jest w szczególności do: powstrzymania się od jakiejkolwiek aktywności mogącej wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu, elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o charakterze bezprawnym, korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy, niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, nieprzesyłanie treści mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów komputerowych.





§ 3

Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć konto w sklepie, należy wypełnić formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:

a. w przypadku Klienta Konsumenta: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu,

b. w przypadku Klienta Przedsiębiorcy numer NIP, nazwę firmy, adres e-mail, numer telefonu.

  1. Założenie konta w sklepie jest darmowe.

  2. Logowanie się na konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła, ustanowionych uprzednio w formularzu rejestracji.

  3. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres sklepu.





§ 4

Przyjmowanie i realizacja zamówień

  1. Warunkiem korzystania ze sklepu jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie klient akceptuje treść Regulaminu.

  2. Zamówienia od klientów przyjmowane są za pomocą wysłanego formularza zamówień, znajdującego się na stronie internetowej sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

  3. Zamówienia Towarów realizuje się poprzez wybranie przez klienta Towarów i kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA”, znajdującego się przy opisie Towarów, a następnie z poziomu panelu „KOSZYK”, znajdującego się na stronie internetowej sklepu, poprawne wypełnienie formularza zamówień, w tym wyboru formy dostawy i zapłaty, a następnie kliknięcie panelu „ZAMAWIAM I PŁACĘ”. Każdorazowo przed złożeniem zamówienia, klient jest informowany o danych sprzedawcy, o łącznej cenie za wybrane towary i sposób dostawy, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z umową sprzedaży.

  4. W szczególnych przypadkach ilość Towaru, jaki zakupuje klient może być ograniczona, o czym klient jest każdorazowo informowany podczas składania zamówienia.

  5. Po prawidłowym złożeniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza klientowi złożone zamówienie, przesyłając je na adres poczty elektronicznej klienta.

  6. Po otrzymaniu przez klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:

  1. w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze – rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę;

  2. w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem lub kartą płatniczą – rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym sklepu.

  1. Zamówienia złożone w sklepie są realizowane w godzinach pracy sklepu (w dni robocze, w godzinach, od 8:00 do 14:00). Zamówienia złożone poza godzinami pracy sklepu lub poza dniami roboczymi, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.

  2. Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania przez klienta zostaje zawarta umowa sprzedaży.

  3. Do każdego Zamówienia wystawiany jest dokument sprzedaży. W przypadku Zamówień składanych przez Klientów Przedsiębiorców Sprzedawca wystawi fakturę VAT.

  4. Dostępnymi środkami do porozumiewania się klienta ze sklepem są:

  1. Adres e-mail: kontakt@resina.com.pl

  2. Telefon o nr: +48 721 486 081

  3. Adres korespondencyjny: Zemborzycka 96b, 20-445 Lublin

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w sklepie, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  2. Jeżeli Klient Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, sklep niezwłocznie poinformuje Klienta Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Klienta Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Klienta Konsumenta.









§ 5

Dostawa

  1. Realizacja wysyłki Zamówienia w sklepie odbywa się za pośrednictwem:

  1. operatora paczkomatów - Inpost;

  2. firmy kurierskiej DPD

  3. firmy kurierskiej JAS-FBG S.A.

  1. Wysokość opłaty za przesyłkę można znaleźć w formularzu zamówienia oraz na stronie sklepu.

  2. Zamówienia składane w sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta będą realizowane w pierwszy dzień roboczy.

  3. Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi zwykle: 48h. Na czas oczekiwania składa się czas realizacji zamówienia, a więc skompletowanie towarów do zamówienia, wysyłka oraz przewidywany czas dostawy.

  4. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy dostawcy.

  5. Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera, klient powinien w jego obecności dokładnie sprawdzić zawartość i kompletność przesyłki, stan opakowania zewnętrznego oraz stan zamówionego towaru. W przypadku uszkodzenia przesyłki klient powinien sporządzić wraz z kurierem protokół szkody, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach podpisanych przez klienta i kuriera.



§ 6

Płatności

  1. W ramach funkcjonowania sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:

  1. Za pobraniem – przy odbiorze przesyłki;

  2. Kartą płatniczą, przelewem bankowym lub innym instrumentem płatniczym poprzez zewnętrzny system szybkich płatności.



§ 7

Reklamacja

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizycznej i prawne towaru, w zakresie określonymi w art. 556 i następne ustawy Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.).

  2. Wada fizyczna towaru polega na niezgodności sprzedanego towaru z umową, co ma miejsce, gdy:

  1. Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel umowy, wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

  2. Towar nie ma właściwości, o których sprzedawca zapewniał klienta;

  3. Towar nie nadaje się do celu, o którym klient poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

  4. Towar został wydany klientowi w stanie niezupełnym.

  1. Wada prawna towaru zachodzi wówczas, gdy towar stanowi własność osoby trzeciej, albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

  2. W przypadku Klienta Konsumenta na równi z zapewnieniem sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub podmiotu, który wprowadza towar do obrotu, w zakresie swojej działalności gospodarczej, lub która przedstawia się jako producent. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności, gdy zapewnień tych nie znał ani nie mógł ich znać, albo gdy zapewnienia te nie mogły mieć wpływu na decyzję Klienta Konsumenta o zawarciu umowy sprzedaży, a także gdy treść tych zapewnień została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży.

  3. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy klientowi.

  4. W przypadku Klienta Konsumenta, gdy wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania towaru.

  5. Jeżeli kupującym jest Klient Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

  6. Jeżeli towar ma wadę, klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy towar na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wymieniany lub naprawiany przez sprzedawcę, albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.

  7. Jeżeli towar ma wadę, klient może również żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

  8. Klient Konsument może, zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady, żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.

  9. Klient nie może odstąpić od umowy, na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego dotyczących rękojmi, jeżeli wada jest nieistotna.

  10. Reklamacje dotyczące towarów, mogą być zgłaszane:

  1. na piśmie, na adres siedziby sprzedawcy: Sobfol Sp. Z o.o. ul.Zemborzycka 96b, 20-445 Lublin;

  2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail kontakt@resina.com.pl

  1. Reklamacja powinna zawierać:

  1. Dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, opcjonalnie adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);

  2. Wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;

  3. Numer zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia;

  4. Oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragon lub faktura) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.

  1. Klient, realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi, dostarczy wadliwy towar na koszt sprzedawcy, na adres: Sobfol Sp. Z o.o. ul.Zemborzycka 96b, 20-445 Lublin.

  2. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

  3. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, sprzedawca zobowiązuje się wymienić wadliwy towar na wolny od wad lub usunąć wadę towaru w terminie 14 dni od dnia przyjęcia reklamacji.

  4. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni, od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez klienta dowodu jego odesłania.

  5. Jeżeli konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

  6. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem jednego roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Klienta Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat.

§ 8

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2024 r. poz. 1796, ze zm.), Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży towarów zakupionych w sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni, licząc od dnia wydania towaru (tj. od dnia odebrania towaru przez konsumenta). Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  2. Klient Konsument może odstąpić od umowy, składając sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia o odstąpieniu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: Sobfol Sp. Z o.o. ul.Zemborzycka 96b, 20-445 Lublin lub adres e-mail kontakt@resina.com.pl z numerem zamówienia w tytule wiadomości.

  4. Klient Konsument zwróci sprzedawcy towar w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania powyższego terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

  5. Zwrotu towaru należy dokonywać na adres sprzedawcy: Sobfol Sp. Z o.o. ul.Zemborzycka 96b, 20-445 Lublin.

  6. Sprzedawca, w terminie 14 dni, od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia towaru (o ile Klient Konsument wybrał najtańszą opcję przesyłki), przy czym zwrot płatności nie nastąpi, do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta Konsumenta dowodu jego odesłania.

  7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klientv Konsument.

  8. Klient Konsument ponosi koszty zwrotu towaru sprzedawcy.

  9. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi Konsumentowi w odniesieniu do umowy:

  1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

  4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

  5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało rozpieczętowane po dostarczeniu;

  6. o dostarczenie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

  7. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpieniu od umowy;

  8. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźna zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.



§ 9

Pozasądowe rozwiązywanie sporów

  1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Klienta Konsumenta rezultatu, Klient Konsument może skorzystać m.in. z:

  1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektoriat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne;

  2. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoriacie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady – postępowanie jest bezpłatne;

  3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.



§ 10

Ochrona danych osobowych

  1. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych praz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Sprzedawca informuje, że administratorem danych osobowych jest Sobfol Sp. Z o.o. ul.Zemborzycka 96b, 20-445 Lublin.

  2. Dane osobowe klienta przetwarzane są przez Administratora w celu:

- podjęcia na żądanie klienta działań przed zawarciem umowy - art. 6 ust. 1 b) RODO - przez czas niezbędny do wykonania tych działań;

- zawarcia i wykonania umowy - art. 6 ust. 1 b) RODO - przez czas niezbędny do wykonania umowy i dokonania rozliczeń z jej tytułu;

- wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych - podstawa prawna art. 6 ust. 1 c) RODO obejmujących: obowiązki z tytułu rękojmi za wady - przez okres trwania odpowiedzialności z tytułu rękojmi; obowiązki z tytułu odstąpienia lub rozwiązania Umowy - przez okres do czasu przedawnienia roszczeń z tego tytułu; obowiązki związane z wystawieniem i przechowywaniem faktur i dokumentów wymaganych przez prawo podatkowe i przepisy o rachunkowości - do czasu wystawienia faktury lub innych dokumentów, a następnie przez okres ich przechowywania określony przepisami podatkowymi i przepisami o rachunkowości; przechowywanie danych w celu wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych - przez okres trwania odpowiedzialności z tego tytułu;

- realizacji tzw. prawnie uzasadnionych interesów Administratora - podstawa prawna art. 6 ust. 1 f) RODO - występujących w przypadku: ustalenia, dochodzenia roszczeń - do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub działań Administratora związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy (maksymalnie 10 lat od wykonania Umowy lub żądań przed jej zawarciem lub wydania prawomocnego orzeczenia sądu), tworzenia zestawień, statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora, obejmujących w szczególności raportowanie, badania i planowanie rozwoju produktów i usług - przez okres trwania działań przed zawarciem umowy oraz do czasu wykonania umowy, a następnie nie później niż do przedawnienia roszczeń z tytułu tej umowy lub działań Administratora związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem Umowy, zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji - przez cały okres przechowywania danych, tj. do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub działań Administratora związanych z Umową lub żądaniami przed zawarciem Umowy oraz ustania odpowiedzialności Administratora z tytułu obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych, wsparcia obsługi klienta, reklamacje, skargi, wnioski - przez okres trwania Umowy lub do czasu zakończenia działań podjętych na żądanie przed zawarciem umowy;

- celów marketingowych, w tym profilowania, tj. w celu przekazania informacji o promocjach, produktach, w tym usługach, wydarzeniach, akcjach - przez okres trwania Umowy do czasu jej wykonania.

  1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dobrowolnie. Klient nie jest zobowiązany do podania jakichkolwiek danych. Podanie danych osobowych może być jednak niezbędne do: złożenia i realizacji Zamówienia; wystawienia faktury VAT i dokonania rozliczeń podatkowych; założenia konta; obsługi, rozpoznania i rozpatrzenia reklamacji lub oświadczeń o odstąpieniu od umowy klienta i wykonania obowiązków Administratora z tych tytułów.

  2. Dane osobowe klienta mogą być udostępniane przez Administratora: pracownikom i współpracownikom Administratora, którzy muszą mieć dostęp do danych klientów, aby móc wykonywać zobowiązania Administratora lub w jego imieniu działania na rzecz Klientów; podmiotom obsługującym systemy teleinformatyczne Administratora lub udostępniającym Administratorowi narzędzia teleinformatyczne; podmiotom świadczącym Administratorowi usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe lub pomoc prawną, podatkową, rachunkową; innym administratorom będącym: podmiotami prowadzącymi działalność pocztową lub kurierską, podmiotami prowadzącymi działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze).

  3. Przez okres trwania umów z klientem do czasu ich wykonania lub rozwiązania, a po tym czasie na podstawie zgody klienta, dane osobowe klienta mogą być wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania. Decyzje podejmowane będą automatycznie, na podstawie kryteriów takich jak liczba i częstotliwość realizowanych zakupów, liczba i rodzaj zakupionych towarów i usług.

  4. Klientowi przysługuje prawo do:

- dostępu do danych osobowych, w tym prawo do informacji o danych osobowych oraz uzyskania

- kopii danych osobowych;

- prawo sprostowania danych osobowych, jeżeli są nieprawidłowe oraz prawo do uzupełnienia danych niekompletnych;

- prawo usunięcia danych osobowych;

- prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

- prawo do przeniesienia danych osobowych;

- prawo wniesienia skargi do organu ochrony danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych.

  1. Klient może cofnąć w dowolnym momencie każdą zgodę na przetwarzanie jego danych bez konsekwencji i bez podawania przyczyn. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, których dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  2. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym przetwarzanych w celach marketingowych, w szczególności profilowania.

  3. Klient może realizować prawa, o których mowa powyżej, w każdym czasie, występując z odpowiednim żądaniem.

  4. Osoba, która podała dane może skontaktować się z administratorem swoich danych osobowych:

  1. listownie na adres Sobfol Sp. Z o.o. ul.Zemborzycka 96b, 20-445 Lublin;

  2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: kontakt@resina.com.pl.



§ 11

Postanowienia końcowe

  1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów, znajdujących się na stronie sklepu.

  2. Umowa sprzedaży zawierana jest między klientem a sprzedawcą.

  3. W sprawach nieregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz powszechnie obowiązującego prawa.

  4. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień klienta, będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentowi uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.

  5. W razie, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego regulaminu było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w regulaminie.

  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia tj. dnia: 01.03.2025